Vidare till innehåll

Accessibility statement

Egmont strävar efter att säkerställa digital tillgänglighet för alla.

Vi använder Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 2.1 Level AA som riktlinje för att säkerställa att personer med funktionsvariation kan använda och dra nytta av denna webbplats på ett oberoende och likvärdigt sätt.

Vår webbplats lever inte helt upp till de standarder vi har för ambition att eftersträva, och vi arbetar därför kontinuerligt med förbättringsåtgärder.

Detta Accessibility Statement ger en status över den aktuella tillgängligheten, och vi kommer att uppdatera denna sida i takt med att förbättringarna implementeras.

Vad vi har gjort

Vi reviderar kontinuerligt vår webbplats för att identifiera problemområden och förbättra dess tillgänglighet. Vi har arbetat med en extern revisor och har fokuserat på att lösa de mest kritiska problemen först. Vi strävar efter att följa WCAG 2.1-riktlinjerna i allt vi gör, och vår ambition är att följa WCAG 2.1 nivå AA i så stor utsträckning som möjligt.

Några av våra senaste tillgänglighetsförbättringar är:

  • Förbättrad användning av alt-text
  • Mer grundlig användning av ARIA-etiketter för att förbättra upplevelsen av hjälpmedel
  • Förbättrad tangentbordsnavigation och möjlighet att hoppa över vissa element helt
  • Förbättrad kontrast på UI-element
  • Förbättrad användning av landmärken
  • Tydliga fokusindikatorer för alla element på webbplatsen

Så här arbetar vi med tillgänglighet

Vårt mål är att ha en webbplats som är tillgänglig för alla. För att uppnå detta utför vi kontinuerliga tester under utvecklingen och gör manuella revisioner. För automatisk testning använder vi HTML-valideringsmekanismer, webbläsarverktyg och editor-plugins.

Vi stöder de två senaste versionerna av webbläsarna Apple Safari, Google Chrome, Microsoft Edge och Mozilla Firefox.

Vi är medvetna om att vi inte alltid klarar alla tillgängliga online-valideringsverktyg. Nedan hittar du vår strategi för hur vi kommer att förbättra vår kundupplevelse. Vi förväntar oss att eventuella återstående problem kommer att lösas i framtida uppdateringar av webbplatsens design, eftersom de är en del av vår utvecklingsplan.

Så här förbättrar vi oss kontinuerligt

Vi identifierar och dokumenterar kontinuerligt alla tillgänglighetsproblem som vi hittar på vår webbplats och prioriterar dem utifrån den totala inverkan de har på våra besökare, men också utifrån den insats som krävs för att lösa dem. Problem som har en väsentlig inverkan på upplevelsen av webbplatsen kommer att lösas mycket snabbt. Vi kommer att ta ansvar för att lösa andra problem inom 6 månader från tidpunkten för vår senaste revision.

Om du stöter på tillgänglighetsproblem när du navigerar i våra digitala funktioner, vänligen kontakta vår kundservice.

Vi välkomnar all feedback och kommer att ta den i beaktande när vi utvärderar hur vi kan betjäna alla våra kunder på bästa möjliga sätt.